© 2017 NMK Streetcars

May 8, 2018

March 31, 2018

February 11, 2018

November 5, 2017

Please reload

Siste innlegg

Oppgradering av nettsider

August 6, 2017

1/1
Please reload

Utvalgt innlegg

Påske betyr Elmia, et av årets høydepunkter og offisielt startskudd for en ny sesong.

 

 

I år har vi hele tre stander; den faste gode gamle, Raceworz og Fast and Furious… yes, du leste riktig. De filmene vet du 😊

 

10 år har det gått siden vi først var på Elmia og i år har vi med oss seks biler, hvorav to jentebiler 😊

 

 

På Oslo Motor Show i fjor høst delte vi ut prisen årets bil til 15 år gamle Kristine Sandvik Vaabenø fra Heimdal og hennes Honda S2000, 2001 modell. Et rosa beist av en bil med Viper 10 motor! Bilen er sort med rosa glitter folie (selv om Kristine ikke ville ha rosa bil). Bilen er bygd for drifting, men egner seg meget godt på utstilling også. Kristine har tatt turen ned til Elmia med sin Honda og jammen i meg fikk vi ikke med oss pappa Sandvik også 😊

 

 

Ronny Sandvik har tatt med seg sin Nissan Skyline R34 GTR V-Spec II, 2001 modell. Sandviks Nissan har en RB 26 motor, Brembo bremser, Rays felger og Öhlins understell. Interiøret er strippet for å få vekten på bilen ned og består kun av det aller mest nødvendige deriblant Sparco stoler. Ellers har bilen Max Ecu datastyring og fargen.. jo.. den er hjemmemekka og har fått det klingende navnet «Trønderbataljonblå» 😊

 

 

Den andre jenta som er med oss i år er Malene Axling Madsen fra Porsgrunn med sin VW Golf Mk 6 2011 modell. Bilen har custom rosa lakk, blandet av Malene selv. Airlift Performance understell, diverse styling; front, sideskjørt, diffuser ++++ Bilen har ombygd eksos og Ground Zero lydanlegg.

 

Trond Olsen fra Trondheim har jobbet dag og natt (bokstavelig talt) for å få med seg sine to biler til Elmia. En Ford Mustang 1965 modell og en Ford Anglia Van fra 1966.

 

Mustangen er Olsens bruksbil (!) og banebil selvfølgelig. Fargen på bilen er en Dodge Viper Snake Skin Green (derav motivet på siden av bilen). Det er lagt ned mye arbeid med bilen og det meste er hjemmelaget. Baksetet i bilen er kunstlakkert slik at det ser ut som et vanlig baksete med puter. Alt av listverk er fjernet for å få minst mulig luftmotstand. Understellet er hentet fra BMW M3, og motoren er en Ford V10 motor med to turboer.

 

Anglia’n er et lite kapittel i seg selv. Bilen ble kjøpt i juni i 2017 etter å ha stått på en låve siden 1981. 50 dager og x antall timer i garasjen har gitt resultatet vi ser i dag. Fargen er en BMW Marrakesh brun lakk, felgene er 13’’. Motoren er enn 2000 modell Ford Escort Zetek med innsprøytning fra Suzuki motorsykkel. Eksosen er flyttet og endret på. Rutene i bilen har sorte glass og interiøret har Olsen mekka selv. I tillegg har han satt inn et ekstra speedometer siden originalspeedometeret bare går til 140 km/t. Litt sånn Reodor Felgen med speedometer som tar over der det andre slutter 😊 (Ikke helt sånn, men morsomt allikevel). Og speedometer med over 140 km/t trengs for planen er å ha en 500 HK motor.

 

 

Sist, men ikke minst – vår «special guest» fra Danmark, Allan Arp og hans Nissan Skyline KGC 10, «Hakosuka» fra 1972. Vi ramlet over dette smykket av en bil på Facebook ved en tilfeldighet og inviterte han likeså godt med 😊 Og det har vist seg å være en svært god idé for gjett om bilen får mye oppmerksomhet. Bilens farge er opprinnelig en Toyota Supra farge, den har L28 motor ombygd til 240 HK, Toyo dekk og Works felger. Setene er kjøpt fra Japan. Bilen er bygd for å kjøre på veien, for de mest ihuga bilentusiaster eller rettere sagt Fast and Furious entusiaster, vil nok kjenne igjen bilen. Samme type bil ble brukt helt i begynnelsen av Fast 5.

 

P.S Har ikke glemt F&F sta